O ZNAČCE STELTON

Překvapivý, inovativní, jednoduchý, funkční a kvalitní skandinávský design. To je Stelton, značka, která se řídí heslem „Stelton state of mind.“ Myšlenku, že značka Stelton představuje jakýsi zvláštní stav mysli podporuje fakt, že Stelton zaměstnává uznávané profesionály z oboru designu, kteří s úctou k uživatelům vytvářejí dokonalé designové kousky obohacující každodenní život. Ukotvení společnosti podpořené tradicí, inovací a zároveň množstvím ocenění zajišťuje světoznámému designu značky Stelton trvalý úspěch.

Stelton - přátelství z nerezové oceli

První kolekce - první ocenění

A přišla termostatická konvice Classic

Stelton chytá druhý dech

Vize a mise společnosti

Stelton - přátelství z nerezové oceli!

Říká se, že láska hory přenáší. V tomto případě to bylo spíše přátelství, které spojovalo Stellana a Cartona, kteří spojením svých křestních jmen vytvořily jednu z neuznávanějších skandinávských designových značek Stelton. Niels Stellan Høm a Carton Madelaire spojili před více než padesáti lety své síly. Původním nápadem bylo prodávání sportovní obuvi a nábytku. V tomto oboru se jim moc nedařilo, dokud se nedoslechli o malé dánské továrně Fårevejle, též zvané „Dánská nerezová.“ Tato továrna vyráběla nerezové nádobí, které bylo v Dánsku roku 1960 velmi oblíbené. Oběma přátelům nerez učarovala a rozhodli se, že budou prodávat nerezové omáčníky. Uzavřeli s „Dánskou nerezovou“ smlouvu a rozjeli prodej v železářstvích nejen v Dánsku, ale i mimo něj. Jejich zboží se stalo hitem v mnoha zemích. Dokonce i v USA, kde se výrobky prodávali v obchodních domech a designových buticích, mnohdy za desetinásobek běžné ceny. A vznikla značka Stelton…

Do jejího čela se postavil Peter Holmblad, který svými dalekosáhlými vizemi společnosti velmi prospěl. Navrhl design katalogů, obalů i grafický design. Nicméně Holmblad byl přesvědčen, že Stelton se na trhu udrží jen pokud přijde s novým designovým výrobkem, jinak by skončil pohřben pod mnoha jinými firmami, které prodávají stejné, nebo podobné výrobky. Kontaktoval proto svého nevlastního otce Arne Jacobsena – uznávaného dánského architekta a designéra, jemuž předložil návrh…

Díky tomuto návrhu, který Arne Jacobssen přijal se začala rodit nová tvář značky Stelton. Přišli kolekce Cylinda-Line, Termostatická konvice Classic a mnohé další…

První kolekce - první ocenění

Úkolem pro Arneho Jacobsena bylo navrhnout čajový a kávový servis se vším všudy, včetně potřeb k baru, to vše v provedení nerezové oceli. Původně se Peter Holmblad snažil Arneho Jacobsena přesvědčit, aby navrhl něco ve svém vlastním stylu, podle svých vlastních kreseb, které se však značně lišily od pojetí v které Holmblad doufal.  Proto se Arne Jacobsen snažil začít uvažovat jinak, v jiných rovinách. O tři roky později uvedl Stelton na trh kolekci nazvanou Cylinda-Line. Tato řada produktů ihned ohromila svým inovativním pojetím. Jednoduchost válcovitých tvarů ve spojení se speciálně tvarovanou plastovou rukojetí tvořily kontrast, luxusní a dosud nevídaný. Vše doplňovalo vyvedení produktů v leštěné nerezové oceli. Díky tomu získala tato kolekce v roce 1967 ID ocenění.

A přišla termostatická konvice Classic

Kolekce Cylinda-Line byla velkým obchodním úspěchem, nicméně její rozšíření nebylo možné z důvodu úmrtí Arneho Jacobsena v roce 1971. Stelton však potřeboval nové produkty, které by uvedl na trh. Společnost chtěla vsadit na více tradiční pojetí džbánů, konvic a hrnečků na kávu. Trn z paty značce Stelton vytrhnul mladý keramik a designér Eric Magnussen, který navrhnu termostatickou konvici Classic, která byla originální a zároveň se dokázala odlišit od výrobků z kolekce Cylinda-Line.

Tyto termostatické konvice se brzy staly známými nejen pro svůj jednoduchý, elegantní vzhled, ale také pro svou funkční vakuuovou zátku, která se automaticky sama otevírá pokaždé, když se nalévá káva. A ocenění na sebe nenechala dlouho čekat. První bylo z roku 1977, v témže roce se zároveň prodalo více než 10 milionů kusů těchto konvic.

Stelton chytá druhý dech

Termostatická konvice nebyla v roce 1977 jen oceněn, nastartoval také třicet let trvající spolupráci mezi obchodně prozíravým Peterem Holmbladem a  tvůrčím Erikem Magnussenem. Toto duo společně během osmdesátých a devadesátých let vytvořilo širokou škálu designových hitů, které se staly oblíbenými napříč generacemi.

Po tomto období nastaly ve společnosti značné problémy a Peter Holmblad byl v roce 2004 nucen společnost prodat. Novým majitelem se stal Michael Ring, který rychle zahájil komerční renesanci společnosti. Vyhledal a vyzval nové designéry, aby navrhly inovativní produkty, které by vyhovovaly současným spotřebitelům. Ring také apeloval na přidání nových výrobních linek, což vedlo k zaměření na širší segment spotřebitelů. Ke  klasickým kolekcím – válcovitým tvarům a termostatickým konvicím se přidaly nové, měkčí tvary, dotvářející image této úspěšné značky.

Vize a mise společnosti

Vize

Stelton se prostřednictvím svých produktů chce stát inovativní společností a na základě své skandinávské filozofie se snaží nastavit designové trendy. Značku utváří ti nejlepší designéři, kteří tu jsou, aby vytvářeli design, který si bude přát celý svět…

Mise

Úkolem značkay Stelton je stát se první volbou zákazníků, kteří aktivně vyhledávají originální designové zboží, aby obohatili svůj životní styl.