Za designovou značkou stojí designér

Za každou světoznámou designovou značkou stojí designér, který přišel s nápadem. Stejně je tomu i u značky Stelton pro níž pracuje velké množství designérů z různých koutů světa. Právě tato kulturní různorodost dodává značce punc originality a vytváří její celkový dojem. Nezávislost jednotlivých designérů a individuální uvažování a pojímání designu každého z nich vyzdvihuje značku Stelton na vrchol designového piedestalu. Seznamte se s umělci, konstruktéry, milovníky tradice a inovace. Seznamte se s designéry, kteří vědí jak zaujmout…

 

Arne Jacobsen - otec kolekce Cylinda-Lina

Designit - u zrodu stál průmyslový design

Don Wallance - americký designový mág

Erik Magnussen - nejvšestrannější designér

Francis Cayoutte - empatik a funkcionalista

FRONT - Diskuzní trojlístek

Halskov & Dalsgaard - produktový design v srdci Kodaně

Hiromicho Konno - inovativní designér

Holbek & Dahlerup - splynutí umění a techniky

Holmb./Nordentoft - spolužáci ve škole, parťáci v podnikání

Jakob Wagner - Best designer

Jehs & Laub - společné přijímačky, společné podnikání

Johan Verde - vrchol norského designu

Jousellin - design v zajetí módního návrhářství

Kau:Raben - designová dvojka

Klaus Rath - design z mnoha a jednoho úhlu pohledu

Knud Holscher - architekt se srdcem designéra

Maria Berntsen - designérka s intuicí

Martin Sonne - grafik každým coulem

Murken, Hansen - symboly berlínského designu

Niels Kjeldsen - konstruktér designérem

Paul Smith - tradice propojená s inovací

Peter Holmblad - z ředitele designér, nebo naopak?

Steve McGugan - kodaňský designový guru

Søren Refsgaard - tradiční, mladistvé a humorné pojetí designu

Tias Eckhoff - otec skandinávského designu

Torben Rasmussen - tesař designérem

Troels Seidenfaden - prémiová řešení pro celý svět!


Arne Jacobsen - otec kolekce Cylinda-Line

Jak to již bývá, osud Jacobsena nepřivedl k jeho řemeslu přímou cestou. Začal studiem techniky, pracoval jako zedník, jistou chvíli byl i námořníkem. Naštěstí jeho talent nezůstal bez povšimnutí a tak se stalo, že Arne začal studovat architekturu. Netrvalo dlouho a přišly první designová ocenění na jeho adresu.

Designérskou obec obzvlášť zaujal návrhem židle Mravenec. Ta vznikla v roce 1951 a díky jednoduchému tvaru tvarované překližky, která se nápadně podobá tělu mravence se stala hitem na dalších minimálně 50 let.

Jako umělec využíval svůj talent ve všech směrech. Navrhoval prakticky vše od nábytku, bytových doplňků, nádobí, světel až po architekturu budov. V jeho hlavě se zrodil design židlí, sedaček a křesel, která jsou dodnes populární a jen těžko se najde nějaký designér, který by je trumfnul. Významná je i jeho tvorba pro značku Stelton na kolekci Cylinda Line.

Designit -  u zrodu stál průmyslový design

Společnost Designit byla založena v roce 1991 třemi průmyslovými  designéry - Andersem Geertem-Jensenem, Mikalelm  Jørgensenem a Davidem Fellahem. Dnes pracuje v Designit na 190 zaměstnanců v několika zemích světa. Kanceláře má společnost v Aarhusu, Kodani a Paříži.

Ve společnosti je kladen důraz nejen na individuální talent designérů, ale i na vzájemnou synergii mezi nimi. To je důvod proč má Designit tým různých designérů, kteří se společně podílejí na vývoji inovativních koncepcí. Výsledkem jsou pak inspirující, jednoduché a funkční produkty. Za svou píli a úspěch získala společnost několik ocenění, mezi nimiž můžeme jmenovat: International Interior Design Award 2000, iF Design Award 2001 a Reddot Design Award 2003 a 2005.

Don Wallance - americký designový mág

Vystudoval Design laboratory of New York a za své designérské umění získal cenu za design, kterou mu předalo newyorské muzeum umění, pro něž navrhnul židli k otevření tohoto muzea. Patřil k neuznávanějším a nejznámějším designérům v USA.  Don Wallance žil v letech 1909 – 1990 a proslavil se také díky návrhu designových příborů.

Výrobky tohoto úspěšného amerického designéra jsou vystaveny v MoMA a The Cooper-Hewitt National Museum of Design v New Yorku.

Erik Magnussen - nejvšestrannější designér

Keramika nebyla jeho konečnou zastávkou. Pokračoval dál. Nebál se experimentování s jinými materiály a tak brzy pokořil sklo, plast i kov. Portfolio jeho produktů je velmi široké - od talířů, příborů, misek přes lampy a lustry, další doplňky až po design elektrospotřebičů. Erika Magnussena můžeme označit za nejvšestrannějšího designéra své doby.

Pro jeho tvorbu je typická originalita, jednoduchost a ekonomická dostupnost jeho produktů. V této filozofií vznikl i jeho nejslavnější výrobek - termostatická konvice Classic. Vznikla v roce 1977 a od té doby na sebe poutá pozornost - a to nejen světových designérů, ale i běžných zákazníků. I přesto, že termoska už co chvíli oslaví kulatých 40 let, je stále atraktivní. K dnešnímu dni se počet prodaných kusů šplhá pomalu k 10 milionům.

Dánsko je zlatým dolem na prvotřídní designéry a Magnussen je toho zdárným příkladem. Na svém kontě má řadu ocenění. Je členem Dánské královské akademie umění. Jeho výrobky se účastní na výstavách a designových veletrzích po celém světě.

Francis Cayoutte - empatik a funkcionalista

Původem Kanaďan se narodil v roce 1969, vystudoval v pařížském Montrealu a v roce 1999 si otevřel svou vlastní designovou kancelář Unit10 design v Kodani. Spolupracuje nejen se skandinávskými, ale i mezinárodními firmami na inovaci a vývoji produktů, ve značné míře se jedná o práci ve velkém měřítku, převážně na malých sériích výrobků.

Design Francise Cayouetta je charakterizován silnou empatií pro každodenní život s citem pro průmyslové funkční aspekty designu. Tento světoznámý designér vyvinul velké množství nejen domácích doplňků, ale i elegantní produkty životního stylu, mezi něž patří například stojan na časopisy MagZ. (DL-odkaz http://designlive.cz/stojan-na-casopisy-magz)

„Při zahájení projektu je vždy nutné se zaměřit na využití a estetickou stránku výrobku, pak je to o nalezení rovnováhy mezi formou jazyka, praktickými funkcemi a proveditelností počátečního nápadu ve srozumitelný produkt. Chci aby výsledek byl překvapivý, inovativní, ale zároveň přirozený.“

FRONT - diskuzní trojlístek

Švédskou konstrukční skupinu FRONT tvoří celkem tři členky - Sofia Lagerkvist, Charlotte von der Lancken a Anna Lindgren. Jejich designérská práce je založena především na společenské diskuzi, jejímž prostřednictvím vznikají různé pokusy a zkoumání, které vedou k navržení produktu. Všechny tři členky jsou zapojeny do všech projektů, které přejdou od fáze počáteční myšlenky do fáze finálního výrobku.

Jejich prací je nejen diskutování, ale i pozorování lidí nejen ve svém okolí. Na základě tohoto pozorování vznikají nápady a následné realizace tvorby produktů. Škála tvorby designu tohoto tria je velmi bohatá. Inspiraci hledají nejen v pozorování lidí, ale i zvářat, počítačů, nebo strojů. Cílem jejich práce je vytvoření neustále se měnícího interiéru, který nebude nikdy nudit. Vytvořili například kolekci robotického nábytku, který má fascinovat svou magií.

Halskov & Dalsgaard - produktový design v srdci Kodaně

Christina Halskov a Hanne Dalsgaard absolvovali industriální design na The Royal Academy of Fine Arts v Dánsku. Společné designové studio založili v roce 1990. Je situováno v srdci Kodani. Jejich pole působnosti zahrnuje nejen drobné úlohy v průmyslovém / produktovém designu, ale pokrývá i celý proces od zrodu konceptu po rozvoj myšlenky až k výrobě konečného produktu.

Pro obě dámy je prvním krokem na kreativní cestě myšlenka a samozřejmě nástroje, kterými ji zhmotní. Společně se snaží spojit inovativní myšlení s jedinečnou tradici skandinávského designu. Z jejich rukou pocházejí produkty z elegantní série Stelton Embrace.

Hiromicho Konno - inovativní designér

Japonský designér Hiromichi Konno se narodil v roce 1972, vystoval produktový design na Chiba institute of Technologyin Japan. Své studium produktového designu následně ještě více rozšiřil na Institute of design, švédské univerzity Umea. V dobách studií ve Švédsku se setkal s designérem Rossem Lovegrovem do jehož designového týmu se následně přidal. Jako asistent Rosse Lovegrova pracoval v Londýně a to až do roku 2002, kdy si založil vlastní společnost, která se zabývala různými projekty a spolupracovala s řadou mezinárodních designérských značek mezi něž patřil jak Stelton, tak Georg Jensen, Lexon, či Fritz Hansen.

Zkušenost s vedením vlastního podniku  a designérské ambice Hiromichiho Konna dovedli až k založení vlastního designérského studia, které bylo otevřeno v roce 2008 v Tokiu. Mezi jeho nejnovější designérské kousky patří RIN chair pro Fritze Hansena, která byla uznána jako inovativní a vynikající designový výrobek.

Holbek & Dahlerup - splynutí umění a techniky

Když se spojí umělecký a technický duch, výsledkem je originální design. Důkazem je i designérské duo Jørgen Dahlerup a Gert Holbek. Jørgen Dahlerup se vzdělával u stříbrníka královského dánského soudu v Dragstedu od roku 1952. Proto se stal skutečným mistrem v práci s církevním stříbrem, za což dostal mnoho ocenění.

Gert Holbek je průmyslovým návrhářem, který je známý pro své ručně vyráběné trubky. Pracoval s řemeslníky, nábytkářskými firmami, designéry i vynálezci. Spojením těchto dvou velikánů vznikla například kolekce Prisme cutlery - příbory z nerezové oceli v klasickém provedení a přesto s nádechem luxusu a umění.

Holmb./Nordentoft - spolužáci ve škole, parťáci v podnikání

Sebastian Holmbäck a Ulrik Nordentoft se oba narodili v sedmdeátých letech minulého století. Potkali se již na Danish Design School a evidentně si padli do noty.  Deset let po skončení studia společně založili designérské studio Holmbäck Nordentoft.

Základ jejich práce tvoří převážně estetika, i když studio pracuje v širokém rozsahu navrhovaných ploch, včetně interiérového designu – nábytku, osvětlení, ale průmyslového designu a designu výrobku, který je jejich hlavním cílem.

Jakob Wagner - Best designer

Kodaňský rodák spatřil světlo světa v roce 1963. Ve svém rodném městě získal první univerzitní titul a po navštěvování několika dalších mezinárodních škol zakotvil v Art Center v Montreaux ve Švýcarsku, kde v roce 1992 získal titul z oboru produktového designu.

Bezprostředně po vystudování školy si otevřel vlastní studio v Kodani, kde prvních pět let navrhoval profesionální vybavení pro sportovce. Jeho jméno je proto spojeno třeba se značkou Pioneer, nebo Porsche.

Postupně se jeho designérský zájem přesunul od sportu spíše na produkty do domácnosti. Sám Jakob Wagner o filozofii svého designu mluví následovně:„Často se snažím vytvořit jakési vyvážené napětí mezi opačnými vlastnostmi v objektu, hraju si se statikou a dynamikou, symetrií a asymetrií, mužským a ženským pojetím, nebo organickými a geometrickými variantami. To je totiž přesně to co osloví naše smysly, když produkt ožije a dotýká se nás emocionálně.“

Práce Jakoba Wagnera je často součástí výstav nejen ve Skandinávii, ale i jinde ve světě, včetně Muzea moderního umění v New Yorku. Na podzim roku 2008 Jakoba ocenil jeden z předních interiérových časopisů jako „Best designera.“

Jehs & Laub - společné přijímačky, společné podnikání

Němečtí designéři Markus Jehs a Jürgen Laub vedle sebe seděli již při přijímacích zkouškách na vysokou školu umění. Po několika drobnějších projektech, které spolu realizovali v New Yorku, začala oficiálně jejich spolupráce v Itálii, kde společně pracovali se společnostmi Cassina, Nemo, Ycami a Acerbis.

Po realizování projektů pro italské společnosti, přesunuli svou působnost do Německa, kde pracovali pro společnosti Renz, Schönbuch a Thonet. Navrhovali také koncept showroomu pro světoznámou značku Mercedes-Benz. Vedle projektu „salonek“ pro Fritze Hansena, jsou svícny pro značku Stelton druhým projektem pro skandinávského výrobce.

Johan Verde - vrchol norského designu

Johan Verde se narodil v roce 1964, je ženatý, má tři děti a je jedním z nejvýraznějších a nejuznávanějších norských designérů. Jeho designové umění zkrátka přitahuje pozornost, proto není divu, že získal ocenění za svou práci nejen ve své domovině v Norsku, ale i i jinde ve světě. Široký rozsah a uplatnění jeho práce dokonce pozitivně okomentoval časopis Wallpaper, jehož bývalý redaktor Tylor Brule o Verdeho designu napsal: „jedná se o vrchol norského designu.“ Slavným se Verde stal nejen díky široké škále designových výrobků, ale také díky hrnku Figgjo Verde, který se prodává po celém světě.

Později se díky svému talentu Verde stal kreativním ředitelem společnosti Beyond Risør pro níž vyvinul funkci interdisciplinárního pracovního vztahu, v němž se má prolínat několik pracovních rovin. V praxi to znamenalo spolupráci například světla a akustiky. V období, kdy zde byl Verde kreativním ředitelem se tak společnost Beyond Risør vyhoupla na přední příšky norských designových společností. Byla to právě jeho práce pro tuto společnost, která v průběhu let inspirovala spoustu mladývch návrhářů.

Designová díla Johana Verdeho se prodávají po celém světě a jsou k vidění na mnoha místech, například v londýnském muzeu designu, či ve stálé sbírce norského Národního muzea.  Nelze opomenout ani výstavy, kde Verdeho design sehrál podstatnou roli, mezi nejznámějšími můžeme jmenovat: DogA v Oslu , Londýně , Bruselu , Tokiu , Finsku a řadě mezinárodních putovních výstav.

Jousellin - design v zajetí módního návrhářství

Rebekka Jousselin a Karoline Jousselin obě absolvovaly Designskolen Kolding, oddělení oděvního návrhářství. Jsou zaměřeny na módu pro muže i ženy. Společně spolupracovaly pro mezinárodní módní domy nejen v Dánsku, ale i v USA. Jako módní návrhářky se zaměřují na trendy a tendence v oblečení a v doplňcích za pomoci strukturovaného procesu navrhování. Vždy pracují jako tým, snaží se přijímat nejen podněty jedna od druhé, ale i podněty ze svého okolí, které pak promítají do svého navrhování. Snaží se o to, aby tyto myšlenkové projekce dodaly módní nádech produktovému designu.

Kau:Raben - designová dvojka

Julie Scher Kau a Karoline Raben jsou designovou dvojicí, která vede malou designovou agenturu.Jejich cílem je kreativní designové produkty se zaměřením na detaily. Snaží se vytvářet individuální a zároveň exluzivní produkty pro své klienty.

Klaus Rath - design z mnoha a jednoho úhlu pohledu

Klaus Rath se narodil v roce 1964, vystudoval School of Architecture v Aarhusu v Dánsku a mezi klienty pro které vytváří designové produkty je nejen společnost Stelton, ale také GN Netcome, či MODULEX.

Prostřednictvím společnosti Klaus Rath Design, kterou vlastní. se snaží přicházet s nejlepšími řešeními pro jednotlivé klienty. Na design proto pohlíží z několika úhlů:

Z pohledu uživatele, kterého musí design oslovit na funkční, ale i emocionální rovině. Proto se snaží rozlišovat různé skupiny uživatelů a jejich preference, s jejichž pomocí následně navrhuje designově i uživatelsky dokonalé produkty.

Z hlediska trhu je důležitá konkurenceschopnost produktu. Dle Ratha je totiž design také evoluční procesem, proto je důležité i v tomto směru dělat kroky vpřed, nejlépe studiem trhu.

Z hlediska společnosti říká, že design zastupuje společnost za ním. Design je dle něj stvrzován pochopením klientů.

Z hlediska technologie je design také o konstrukční dokonalosti produktů v rámci daného projektu. Velké zkušenost Klause Ratha a spolupráce s mnoha různými firmami mu zajistiala nejen světový ohlas, ale celkem dva patenty na inovativní řešení.Jde o kombinaci analytických dovedností, tvořivosti a zručnosti.“

Důležitý je také úhel pohledu. Konečný výsledek designerské práce má totiž co dočinění nejen s postojem, ale i s emocionálním přístupem, nemůžeme racionalizovat všechno. Klaus Rath říká, že důležité je udržet si tradici skandinávského designu, který preferuje čisté linie, jednoduchost a funkční formu. Důkazem toho jsou i luxusní nerezové svícny Papilio, které jsou součástí kolekce značky Stelton na našem webu.

Knud Holscher - architekt se srdcem designéra

Začal svou kariéru jako architekt a partner známého dánského designéra Arneho Jacobsena, který se proslavil kolekcí Cylinda-Line pro značku Stelton. Dále pokračoval jako senior partner u společnosti KHR architekti – největší a nejvýznamější architektonické společnosti v Dánsku šedesátých a sedmdesátých let.

Knud Holscher navrhoval projekty národních rozměrů, mezi něž patřil projekt návrhu Odense university, The Royal Danish Theathre v Kodani, mezinárodní terminál na letišti v Kodani, či Národní muzeum v Bahrajnu.

Holcher je tak projektantem i architektem zároveň. Hojně se věnuje i sféře designu a v této oblasti má velmi působivý seznam klientů. Do roku 2014 se mu podařilo získat celkem 58 ocenění ve svém oboru.

Maria Berntsen - designérka s intuicí

Maria  svou designérskou kariéru zahájila v roce 1992, kdy začala pracovat jako průmyslový designér ve svém vlastním studiu Industries design, které funguje úspěšně dodnes. Pracuje především intuitivně a smyslově. Její designérské nápady jsou většinou želízky v ohni v tom smyslu, že něco navrhne a následně to nabídne designérským společnostem. „Intuice je velmi důležitým faktorem v tom, jak pracuji. Snažím se dostat do kontaktu se svými emocemi, tak abych byla schopná dosáhnout požadovaného výsledku své práce.“ Oblými tvary svých produktů se snaží v lidech navodit duševní pohodu, neboť si dle jejího názoru lidé neuvědomují jak moc tvary produktů zasahují do jejich psychiky.

Designérka sama přiznala že kreslení není nic pro ni, raději pracuje rukama a navrhuje trojrozměrné tvary. Ke zhmotnění svých představ nejraději využívá rýsovacích potřeb a počítače. Produkty, které vytváří jsou většinou tvarované, či frézované, proto k následné výrobě využívá především tvárných materiálů. O jejím inklinování k neostrým a nešpičatým věcem svědčí i kolekce misek Kontra, kterou navrhla pro společnost Stelton, nebo designová konvice na mléko Beak navržená pro Georga Jensena.

Martin Sonne - grafik každým coulem

Zprvu pracoval pro jednu z největších reklamních agentur v Dánsku. Po získání rozmanitých zkušeností z této agentury se rozhodl pro založení vlastní konstrukční kanceláře, což realizoval v roce 2000. Jeho společnost se primárně zabývá vývojem grafických identit.

Během své práce se setkal s mnoha klienty, mezi nimiž můžeme jmenovat Carlsberg, Montana, či Nordea. Součástí  jeho práce je výuka na Art Center College of Design v Los Angeles.

Murken, Hansen - symboly berlínského designu

Hauke Murken a Sven Hansen jsou symbolem berlínského designu. Působí v průsečíku mezi známými vyváženými formami designu, zároveň však prosazují inovativní a experimentální design.

Svým designem aktualizovali archetypy klasické komunikace a neprozkoumaných myšlenek a středobodem těchto niancí se staly stylové výrobky. Portfolio výroby Murkena a Hansena je poměrně široké. Navrhují produkty v mnoha rozsazích od kuchyně po nábytek do obývacího pokoje.

Salátový set Ribbon, který navrhli pro značku Stelton je celkem třetím projektem pro Skandinávského výrobce. Traduje se, že nápad na salátový set Ribbon vzniknul z osmi vět, které si celkem vyměnili tito designéři se značkou Stelton. Výsledkem jsou mimořádné a originální salátové lžíce

Za svou práci toto duo získalo již několik ocenění a jejich práce je k vidění i v muzeích Cooper-Hewitt, New York.

Niels Kjeldsen - konstruktér designérem

Vystudoval průmyslový design v Dánské škole designu, toto vzdělání mu dalo estetické cítění pro design. Původně byl však vyučen zámečníkem, což vysvětluje jeho cit pro konstruktivní řešení produktů.

Niels Kjelsen několik let pracoval pro jednu z nejprestižnějších konstrukčních kancelářích v Dánsku, kde mimo jiné  obdržel dánskou designovou cenu za vizionářský design.

V roce 2002 založil vlastní společnost nazvanou Niels Kjeldsen design. Za svůj elegantní a jednoduchý design získal i další ceny - Formland Prize, či Red Dot Award.

Paul Smith - tradice propojená s inovací

Již od 60. let si připisuje velká popularitu řadě Cylinda Line. Jednoduché linie, které jsou znakem elegance a minimalismu, se už téměř půlstoletí drží na výsluní. Jak je ale dostat ještě více do popředí v dnešním světě? Za pomoci módního návrháře! Paul Smith přetvořil tuto řadu k nepoznání - takříkajíc ji ošatil. Obléklskvostný černý háv a propůjčil hluboké myšlenky - tak se zrodila série Statement.

Z celé série hlásají odkazy. Začněte něco nového! Berte potěšení vážně! Život není o krátkých či dlouhých hodinách, je o všech hodinách! Myslete nelogicky - logika je předvídatelná - myslete jinak!

Paul Smith je anglický módní návrhář převážně pánského oblečení. V roce 2000 byl pasován na rytíře britskou královnou Alžbětou II. Jeho kolekce oblečení se vyznačují tím, že někde v sobě ukrývají Smithův podpis na proužkovaném pozadí.

Peter Holmblad - z ředitele designér, nebo naopak?

Byl generálním ředitelem společnosti Stelton do roku 2004. Hlavně díky jeho snaze a kontaktům s Arne Jacobsen, jehož kolekce Cylinda-li se proslavila po celém světě se Stelton začal rozvíjet a získal punc světoznámé kvalitní značky.

Sám Holmblad pro Stelton navrhnul řadu tyčových výrobků. Dnes je součástí představenstva značky Stelton a vede manažerský tým nazvaný „Pro budoucnost.“

Steve McGugan - kodaňský designový guru

Ač se narodil v Kanadě, vyrůstal ve Spojených státech amerických a vzdělával se na Art Center College of Design v Pasadeně v Kalifornii, od roku 1982 žije v Dánsku. Tři roky pracoval jako in-house designér v Bang & Olufsen v Dánsku. Tři roky dělal asistenta projektanta v David Lewis Industrial Design. V roce 1988 založil vlastní designové studio v Kodani.

V současné době Steve McGugan navrhuje výrobky pro řadu dánských a mezinárodních společností, specializuje se na navrhování lékařských a elektronických výrobků, stejně tak telekomunikačních produktů a spotřebních výrobků. Svou tvorbou se snaží apelovat na širokou škálu koncových uživatelů funkčním a jednoduchým designem.

McGugan získal za svůj design řadu ocenění, mezi ta nejvyšší patří fakt, že jeho designové produkty byly vystaveny v New Yorku v Muzeu moderního umění a též designu ve stálé sbírce designu Cooper Hewitt Museum v New Yorku.

Søren Refsgaard - tradiční, mladistvé a humorné pojetí designu

V roce 2003 ukončil studium na Design Seminariet in Højer v Dánsku a ještě téhož roku si otevřel vlastní uměleckou kancelář v Kodani. Refsgaardova práce je hluboce ovlivněna tradičním dánským pojetím designu. Zaměřuje se především na návrhy osvětlení, nábytku, či doplňků. Jeho výrobky jsou často charakterizovány jako humorné a plné mladistvého nápadu.

Tias Eckhoff - otec skandinávského designu

Je považován za jednoho z nejvšestrannějších norských designérů. Jeho návrhy přispěly k formování skandinávského designu, tak jak ho známe dnes. Navíc je považován za průkopníka průmyslového designu.

Tias Eckhoff absolvoval v roce 1945 na norské státní vysoké škole umění a řemesel s titulem v oboru keramické umění. Od roku 19849 pracoval pro společnost Porsgrunn jako umělecký vedoucí výzkumu a později jako konzultant. Pro tuto společnost navrhoval předřevším restaurační nádobí. Od roku 1957 si otevřel vlastní kancelář v Oslu, kde navrhnul několik řad příborů pro značku Georg Jensen. V roce 1962 navrhnul také první příbory pro společnost Norstaal. Na žádost tehdejšího majitele společnosti Finna Henriksena byla tato sada nazvána Maya.

Jeho současnější díla lze zařadit spíše do nábytkového designu. V 70. A 80. Letech navrhoval plastové stohovací židle a v roce 1995 navrhnul židli z tiskové dýhy známou pod názvem Bella.

Torben Rasmussen - tesař designérem

Vystudoval tesařinu, za což při absolvování v roce 1974 dostal stříbrnou medaili. Dále se vzdělával jako stavební architekt na Polytechu v Kodani a na Královské dánské akademii umění vystudoval obor architekt/návrhář interiérů.

Od roku 1987, který byl závěrem jeho studia pracoval jako designér na volné noze pro Georga Jensena, Stelton a další. Mezi léty 1989-1998 získal několik designových cen, mezi něž patří Formland Prize, Braun Prize, Design Plus, či stříbrnou medaili v severské soutěži o návrh roku 1990.

Jeho cílem je vytvářet funkční, krásný a jednoduchý design. Při své tvorbě se inspiruje především japonským uměním, které považuje za minimalistické a elegantní. Přesto se snaží zároveň ctít tradici dánského designu a propojit tyto dvě kultury  ve svých unikátních designových produktech.

Troels Seidenfaden - prémiová řešení pro celý svět!

Byl nejspíše ke své kariéře předurčen už svým příjmením, které v překladu znamená „hedvábné vlákno.“ Studoval na dánské škole designu a specializoval se na poměrně zvláštní obor - management designu, z něhož v roce 1996 absolvoval. Hned po studiích se začal věnovat vývoji kuchyňského nábytku. K tomu se od roku 1998 přidala práce na vývoji produktů pro norskou univerzitu vědy a technologie.

Seidenfaden pracoval na technologických řešeních pro různé mezinárodní poučnosti .mezi nimiž můžeme jmenovat porcelánku Henry Watson (Anglie), San Miguel (Španělsko), Leonardo (Německo), TVS (Itálie) a mnoho dalších.

Po počátečních úspěších se rozhodl pro založení vlastní společnosti Seidenfaden design, v níž pracuje tým lidí, jejichž cílem je specializovat se na návrhy a následnou realizaci prémiových řešení pro lifestylové značky po celém světě. V cílech společnosti přímo stojí: „ Máme zkušenosti ve všem! Od produktového designu, grafiky a balení zboží, přes komunikace, až po vytváření tiskových médií, jako jsou brožury, katalogy, či letáky.“

Niels Kjeldsen - konstruktér designérem

Vystudoval průmyslový design v Dánské škole designu, toto vzdělání mu dalo estetické cítění pro design. Původně byl však vyučen zámečníkem, což vysvětluje jeho cit pro konstruktivní řešení produktů.

Niels Kjelsen několik let pracoval pro jednu z nejprestižnějších konstrukčních kancelářích v Dánsku, kde mimo jiné  obdržel dánskou designovou cenu za vizionářský design.

V roce 2002 založil vlastní společnost nazvanou Niels Kjeldsen design. Za svůj elegantní a jednoduchý design získal i další ceny - Formland Prize, či Red Dot Award.